Als gevolg van een storing, gebruikers niet ingelogd bij DigiD openbare dienst op maandagmorgen. Volgens Logius, de organisatie verantwoordelijk voor DigiD, werd het veroorzaakt door “recurrent dpos problems.”
De uitgave begon snel na 9:00 uur. Op de Allestroken site. U kunt zien dat er honderden studies van gebruikers met problemen inloggen in DigiD.
Soortgelijke problemen met de belastingdienst en MyGovernment zijn aanwezig in verschillende gemeenschappelijke diensten. Het was al onmogelijk om in te loggen bij de Belastingdienst om te beoordelen op 2024 vanaf zaterdag. Bovendien bleek vaak dat de sectie Mijn Belastingadministratie de meeste gebruikers ingelogd had.
Grote problemen met dpo’s veroorzaakten een aanzienlijke verstoring van de openbare diensten zoals DigiD in januari. De problemen overbelasten het systeem.
Bij een dpos-aanval ontvangt een site zoveel internetverkeer dat het niet meer kan beheren. Op zijn eigen web beweert Logius dat het bedrijf beperkt is en dat een oplossing ijverig wordt uitgewerkt.
Door: ANP