Mijn Overheid
Via Mijn Overheid kunt u online heel snel en eenvoudig al uw overheidszaken regelen. Op Mijn Overheid vindt u uw registratie in de Basisregistratie personen, hoe lang u recht heeft op een uitkering, welk inkomen de Belastingdienst heeft geregistreerd en welke voertuigen op uw naam staan. U heeft met Mijn Overheid toegang tot uw digitale post. Deze digitale post zal u kunnen vinden in uw Berichtenbox. Door middel van een e-mail zult u op de hoogte worden gebracht van nieuwe digitale post.
Mijn Overheid login
Inloggen bij Mijn Overheid is mogelijk door naar de website van Mijn Overheid te gaan. Wanneer u deze pagina te zien krijgt dient u te klikken op de knop ‘Inloggen’ rechts in het midden van het scherm. U dient op deze knop te klikken waarna u terecht zult komen bij het inlogscherm. Hier moet u uw DigiD gebruikersnaam en uw wachtwoord invullen en klikken op de knop ‘Inloggen’. U eventueel kiezen voor de mogelijkheid om in te loggen met een extra controle via een sms. U dient dan naast uw gebruikersnaam en wachtwoord ook de ontvangen code in te voeren. Voor het aanvragen van een DigiD moet u klikken op de tekst ‘Nog geen DigiD? Vraag uw DigiD aan’.
Overheid inloggen met DigiD
U dient uw DigiD gebruikersnaam en uw wachtwoord in te vullen wanneer u wilt inloggen bij Mijn Overheid. Om een DigiD aan te vragen dient u meerdere gegevens in te vullen, waaronder uw burgerservicenummer, geboortedatum en adresgegevens. U kunt geen DigiD aanvragen voor iemand anders omdat uw DigiD strikt persoonlijk is.