De mogelijkheden van het platform SharePoint zijn immens te noemen. Dit platform, door Microsoft ontwikkeld, wordt door sommige bedrijven gebruikt om een website te maken. Andere bedrijven gebruiken dit systeem om bestanden op te slaan, te delen, te ordenen en te openen. Belangrijk voordeel is dat SharePoint volledig digitaal werkt, waardoor je vanaf elk apparaat toegang tot de bestanden hebt.
SharePoint inloggen 365
Dat SharePoint een dienst van Microsoft is, biedt veel mogelijkheden. Als je werkgever bijvoorbeeld een abonnement op Office 365 afgesloten heeft, betekent dit dat je direct gebruik kunt maken van SharePoint.
Het inloggen doe je als volgt:
- Stap 1: ga naar de website https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/sharepoint/collaboration.
- Stap 2: klik rechtsboven op de button ‘Aanmelden’.
- Stap 3: vul nu je e-mailadres in. Als je van Office 365 gebruik maakt, gaat dit ongetwijfeld om je zakelijke e-mailadres.
- Stap 4: vul nu je wachtwoord in.
- Stap 5: klik op ‘Aanmelden’ en je komt direct in de online omgeving van SharePoint terecht.
Office 365 inloggen SharePoint
Het inloggen met Office 365 bij SharePoint is simpel, maar je moet hier dus wel een account voor hebben. En je moet hier je zakelijke e-mailadres voor gebruiken; dit e-mailadres staat waarschijnlijk gekoppeld aan je Office 365 account.
Ben je op je pc al ingelogd bij Office 365? Dan hoef je bovenstaande stappen niet te doorlopen. Je kunt direct SharePoint openen, waarbij je al direct ingelogd bent. Zeker als je de enige gebruiker van je pc/laptop bent, is dit ideaal.