Office 365, voorheen Microsoft 365, is een abonnementsdienst die door Microsoft aangeboden wordt. In deze abonnementsdienst zijn alle Office-apps te vinden, waaronder Word, Excel en Powerpoint. Door je bij Office 365 aan te melden, krijg je de beschikking over de online versies van alle Office programma’s. Office 365 kun je voor thuisgebruik gebruiken, terwijl het ook voor organisaties en voor docenten geschikt is.
Outlook Office 365 inloggen
Binnen het pakket van Office 65 zijn alle mogelijke Microsoft apps te vinden. De eerder genoemde Word en Excel maken onderdeel van het pakket uit, evenals Outlook, Teams en Powerpoint. Om bij Office 365 in te loggen, moet je wel eerst een abonnement afsluiten. Daarbij is het zaak dat je een Microsoft mailaccount gebruikt, zoals een @outlook.com mailadres. Vervolgens kun je onderstaand stappenplan opvolgen:
- Stap 1: ga naar de website office365.com
- Stap 2: klik rechtsboven op ‘Aanmelden’
- Stap 3: je krijgt nu een scherm te zien waarin je je e-mailadres in moet vullen. Doe dit en klik op volgende.
- Stap 4: je moet nu je wachtwoord invullen, waarna je op ‘Aanmelden’ kunt drukken. Hiermee ben je ingelogd bij Office 365.
Microsoft Office 365 inloggen
Voor het inloggen bij Microsoft Office 365 heb je een Microsoft mailaccount nodig. Dit kan @outlook.com zijn, maar kan ook @hotmail.com of @msn.com zijn. Als je een e-mailadres met deze extensie hebt, kun je met bovenstaand stappenplan bij Microsoft Office 365 inloggen. Voordat het zover is, moet je overigens wel eerst nog het gewenste Office 365 abonnement afsluiten.