Mijn Otto
Otto is een postorderbedrijf dat onder andere kleding, schoenen, meubelen, elektronica en andere huishoudelijke apparaten verkoopt. Bij het plaatsen van een eerste bestelling bij Otto wordt er een account voor je aangemaakt. Deze kun je niet van tevoren aan maken. Vervolgens kun je met je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord inloggen. In ‘Mijn Otto’ kun je de laatste geplaatste bestellingen en andere gegevens inzien.
Bestelling plaatsen en account aanmaken
Tijdens het plaatsen van een bestelling wordt er een account aangemaakt. Dit betekent dat je eerst een of meerdere artikelen in je winkelmand moet doen. Dit doe je als volgt:
- Ga naar de website van Otto: otto.nl.
- Kijk rond in het aanbod en maak gebruik van de menu’s om te vinden waar je naar opzoek bent. Klik hiervoor op de categorie. Ben je opzoek naar een damesjurk? Klik dan linksboven op ‘dames’ en vervolgens op ‘jurken’.
- Wanneer je een product hebt gevonden dat je wilt bestellen. Klik je bij het product op ‘bestel nu’.
- Als je verder wilt winkelen, klik je in het pop-upscherm op ‘verder winkelen’. Genoeg producten in je winkelmand? Klik dan op ‘naar bestellen’. Je wordt doorgestuurd naar je winkelmand. Hier kun je eventueel nog producten wijzigen of verwijderen.
- Zeker weten dat je wilt bestellen? Klik dan op de rode knop met ‘naar de kassa’.
- Vervolgens kun je inloggen of je registreren. Indien je nog geen account heb vul jij je e-mailadres in de rechterkant van het scherm in. Klik vervolgens op ‘ga verder’.
- Vervolgens moet jij je persoonlijke gegevens invullen. Denk aan voor- en achternaam, postcode, straat, huisnummer, woonplaats, geboortedatum, eventueel telefoonnummer en alle overige gegevens die nodig zijn voor het plaatsen van een bestelling. Deze moet immers naar je huis worden verstuurd.
- Uiteindelijk kun de bestelling plaatsen en betalen. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van het aanmaken van je account en een bevestiging van je bestelling.
- Deze bestelling zal binnen een x aantal leverdagen bij je thuis worden bezorgd. Dit is afhankelijk van de levertijd van de bestelde producten.
Inloggen Mijn Otto
Na het aanmaken van een account kun je te allen tijde weer inloggen bij Otto. Dit doe je als volgt:
- Ga naar de website van Otto: otto.nl.
- Rechtsboven – in de zwarte balk – staan een aantal opties. Klik op de middelste: ‘Inloggen’.
- Aan de linkerkant kun je inloggen door middel van je e-mailadres en wachtwoord dat hoort bij je Otto account. Vul deze gegevens in.
- Klik op de rode knop met ‘inloggen’. Je wordt doorgestuurd naar je persoonlijke account van Otto. Hier kun je onder andere je persoonlijke gegevens en laatste bestellingen inzien.
- Wachtwoord vergeten? Klik hier dan op. In een nieuw scherm kun jij je e-mailadres invullen. Je ontvangt dan een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.