Fout bij aanmelden bij Digi D door dpos problemen

Door een shutdown, gebruikers niet ingelogd bij DigiD openbare dienst op maandagochtend. Volgens Logius, de organisatie betrokken voor DigiD, “recurrent dpos problems” waren de bron van het incident.

Het probleem begon snel na 9:00 op Allestroken’s site. Je kunt zien dat er tonnen informatie zijn van gebruikers die moeite hebben met inloggen in DigiD.

Soortgelijke problemen met de Belastingadministratie en MyGovernment zijn aanwezig in diverse openbare diensten. Het was al onmogelijk om in te loggen bij de Belastingdienst om te beoordelen op 2024 vanaf zaterdag. Bovendien bleek vaak dat de website van My Tax Administration de meeste gebruikers had ingelogd.

Grote dpo’s waren de oorzaak van een aanzienlijke verstoring van de openbare diensten zoals DigiD in januari. De problemen overbelasten het systeem.

Een klant wordt veel internetverkeer in een keer verzonden tijdens een dpos aanval, waardoor het onmogelijk is om het op te lossen. Op zijn eigen web beweert Logius dat het bedrijf beperkt is en dat een oplossing ijverig wordt uitgewerkt.
 

Door ANP

Plaats een reactie